Δημόσια Έργα

Τά δημόσια έργα αποτελούν ασφαλώς τήν υποδομήν της ελληνικής οικονομίας. Διά τούτο και το πενταετές πρόγραμμα οικονομικής αναπτύξεως (1968-1972), το οποίον ευρίσκεται ήδη είς πλήρη ανάπτυξιν, προβλέπει τήν πραγματοποίησιν επενδύσεων ύψους 47.000 εκατομμυρίων δρχ., εκ των οποίων τά 23.000 εκατομμύρια αφορούν τάς δημόσιας επενδύσεις διά τήν εκτέλεσιν έργων οδοποιΐας καί τήν βελτίωσιν τών σιδηροδρομικών, ατμοπλοϊκών συγκοινωνιών. Διά της εκτελέσεως τών έργων τούτων θά οργανωθούν καλύτερον αι εμπορευματικαί μεταφοραί, η δέ διακίνησις των προϊόντων θά διενεργήται μέ το χαμηλότερον δυνατόν κόστος.

Σήμερον, είς τήν Ελλάδα υπάρχει πλήρες οδικόν δίκτυον, επιδιώκεται δέ η συμπλήρωσις του διά σειράς σημαντικών έργων οδοποιΐας. Συγκεκριμένως, μεταξύ άλλων, η υπό κατασκευήν οδοποιΐα αναφέρεται εις τήν συμπλήρωσιν της αστικής συνδέσεως των σημαντικωτέρων κέντρων της ηπειρωτικής Ελλάδος μετά της προτευούσης καί αυτών των ιδίων μεταξύ των - ιδίως των κέντρων βιομηχανικής καί τουριστικής αναπτύξεως - εις τήν οδικήν σύνδεσιν τής δυτικής μετά της ανατολικής Ελλάδος καί, τέλος, εις τήν επιτάχυνσιν τού ρυθμού κατασκευής καί συνδέσεως τού δευτερεύοντος εθνικού καί επαρχιακού δικτύου τής χώρας.

Δέον νά σημειωθή ότι ήρχισαν ήδη αι εργασίαι διά τήν εκτέλεσιν τού μεγαλυτέρου οδικού έργου, τό οποίον εγένετο ποτέ είς τήν Ελλάδα. Πρόκειται περί μιάς νέας συγχρόνου Εγνατίας οδού, η οποία θά συνδέση τήν Ηγουμενίτσαν, θύραν τής Ελλάδος πρός τήν Δυτικήν Ευρώπην, μέ τήν Αλεξανδρούπολιν, θύραν πρός τήν Ανατολικήν Ευρώπην.

Έξ άλλου, σημαντικά αναπτυξιακά έργα αποτελούν η εντός τού 1970 αποπερατουμένη εθνική οδός Κοίνθου - Πατρών ώς συνέχεια τής εθνικής αρτηρίας Αθηνών - Κορίνθου, Κατερίνης - Θεσσαλονίκης, Χανίων - Ηρακλείου, Θερμοπυλών - Ιτέας - Ναυπάκτου - Αντιππίου, Διδυμοτείχου - Ορεστιάδος, Θεσσαλονίκης - Σερρών - Σιδηροκάστρου, Ξάνθης - Παρανεστίου - Δράμας, Θεσσαλονίκης - Κιλκίς - Πετριτσίου, Κυκλώματος - Χαλκιδικής, Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, Ηγουμενίτσης - Πρεβέζης, Ιωαννίνων - Τρικάλων, Κυπαρισσίας - Πύργου, Κυβερίου - Άστρους - Λεωνιδίου, Σπάρτης - Γυθείου - Αρεοπόλεως - Δυρού κ.ά.

Τέλος, εκτός τού εθνικού δικτύου, δημιουργείται ήδη σύγχρονος περιφερειακή οδοποιΐα. Κατά τό 1968, ωλοκληρώθη πρόγραμμα κατασκευής νέων οδών εθνικής κλίμακος μήκους 1.000 χιλιομέτρων καί εγένοντο συντηρήσεις καί βελτιώσεις επί μήκους οδών 8.000 χιλιομέτρων. Απεδόθησαν είς τήν κυκλοφορίαν επαρχιακοί οδοί μήκους 1.200 χιλιομέτρων καί επρογραμματίσθησαν συντηρήσεις καί βελτιώσεις επί ετέρων 26.000 χιλιομέτρων. Απεπερατώθησαν 340 νέοι οδοί.

Πολυάριθμα υπήρξαν τά έργα διά τήν βελτίωσιν καί τόν εκσυγχρονισμόν τών πολυαρίθμων - λόγω τής γεωγραφικής της δομής - λιμένων τής χώρας, ώς τής Ηγουμενίτσης, Πατρών, Βόλου, Μυτιλήνης, Καβάλας, Αλεξανδρουπόλεως, Ηρακλείου, Πρεβέζης, Μεσολογγίου, Κατακώλου, Ραφήνας, Χαλκίδος, Κυλλήνης, Σητείας, Αγίου Νικολάου, Κώ, Κιάτου, Καλύμνου, Ν. Μουδανιών, Αγίου Κηρύκου, Ικαρίας, Μυρίνης, Λήμνου, Καλαμάτας, Σπετσών, Νάξου, Θεσσαλονίκης, τού διαύλου Σκαραμαγκά κ.α.

Διά τήν αναπτυξιν τών αεροπορικών συγκοινωνιών πρός τόν σκοπόν εξυπηρετήσεως εμπορευματικών μεταφορών καί επεκτάσεως τών επιβατικών μεταφορών, εξετελέσθησαν διάφορα σημαντικά έργα εις τά αεροδρόμια τής χώρας. Ενδεικτικώς αναφέρονται τά αεροδρόμια Λήμνου καί Ηρακλείου, τά οποία αποκτούν διαδρόμους μήκους 3.000 μ. καί πλάτους 45, ώστε νά δέχωνται μεγάλα αεροσκάφη καί νά συνδέωνται απ' ευθείας μέ τάς ευρωπαϊκάς χώρας. Τούτο συμβαίνει καί μέ τά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κερκύρας. Παραλλήλως, δημιουργούνται νέα αεροδρόμια εις διαφόρους περιοχάς τής Ελλάδος, ώς καί ελικοδρόμια εις τάς νήσους, αί οποίαι ήρχισαν ήδη συνδεόμεναι μέ τήν πρωτεύουσαν δι' ελικοπτέρων.

Τό σημαντικώτερον έργον τής Πολιτικής Αεροπορίας είναι η ανέγερσις νέου καταλλήλου κτιρίου εις τόν αερολιμένα Αθηνών, εις τό οποίον εγκατεστάθη η Υπερεσία Ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας, εφωδιασμένη μέ όλας τάς συγχρόνους μηχανικάς καί τηλεπικοινωνιακάς εγκαταστάσεις, τάς οποίας διαθέτουν τά μεγάλα πολιτικά αεροδρόμια τής Ευρώπης καί τής Αμερικής. Εν τώ μεταξύ, από 1ης Ιουνίου 1969 ήρχισε λειτουργούν τό κτίριον τού νέου συγχρόνου εις ανέσεις καί προτύπου εις αρχιτεκτονικήν μορφήν αεροσταθμού επιβατών εξωτερικού. Ο αεροσταθμός ούτος θά εξυπηρετήση σημαντικώς τήν κίνισιν τών επιβατών εξωτερικού, οί οποίοι υπερβαίνουν τά 2.000.000 κατ' έτος.